Een paar feiten en weetjes over Kiwanis

Meer dan een half miljoen leden worldwide . . . .

Met deze weetjes ben je helemaal klaar voor de Kiwanis-quiz

Kiwanis telt wereldwijd meer dan een HALF MILJOEN volwassen en jonge vrijwilligers. (Je vertoeft in goed gezelschap.)

De Kiwanis-clubs nemen jaarlijks deel aan 152.000 serviceprojecten. Dat zijn meer dan 400 projecten per dag!

Er wordt jaarlijks gemiddeld 133 miljoen dollar ingezameld voor goede doelen.

De grootste Kiwanis-club ter wereld, die van Birmingham in de staat Alabama in de VS, telt 518 leden.

Toronto, in het Canadese Ontario, en Miami in de staat Florida in de VS, hebben elk al zeven keer de Kiwanis International Convention georganiseerd en staan daarmee samen op de eerste plaats.

Zonder vrijwilligers van Kiwanis zouden er minder begeleiders zijn. Minder mentoren. Minder gegiechel. Minder schenkingen aan goede doelen en aan behoeftige gezinnen. Minder gemeenschappen waar de nood wordt gelenigd na natuurrampen. Minder landen die met succes strijd hebben gevoerd tegen stoornissen die het gevolg zijn van jodiumtekorten en tegen maternale en neonatale tetanus. Minder glimlachende kinderen.