Hoge onderscheiding voor Jan Spil - de Zeller Award

Jan Spil, onze projectleider van de Unicef actie Stop Tetanus, ontving voor zijn tomeloze inzet een hoge onderscheiding van Kiwanis International, de Zeller Award. Deze onderscheiding is heel bijzonder en daar zijn we met z'n allen maar wat trots op! Jan heeft als projectleider, tezamen met Wijnkoperij de Prinsen in Zenderen, de actie 'Koop wijn en Stop Tetanus' opgezet. Wat een succes! Maar liefst Euro 20.411,- heeft deze actie opgebracht. Er zijn dus bijna 20.500 flessen wijn verkocht . . . . . .

In Nederland behoort Kiwanis Club Almelo tot de top 4 van donateurs. De landelijk coördinator van Stop Tetanus, oud-huisarts en ex-gouverneur Gert van Lieshout kwam de insignes hoogstpersoonlijk uitreiken. Ook Harry Slaghekke van Wijnkoperij de Prinsen, van nature de bescheidenheid zelve, werd uitgebreid in het zonnetje gezet.
Een serie van 3 vaccins is nodig om een moeder en ongeboren kind te beschermen tegen deze vreselijke ziekte. Kosten slechts Euro 1,32. Dus met de opbrengst van Kiwanis Club Almelo kunnen 15.462 moeders en baby's beschermd worden. Daar word je toch stil van.
Jan en Harry, hartelijk dank!

Op de foto landelijk coördinator Stop Tetanus Gert van Lieshout, Jan Spil, voorzitter Bart Schumer en op de achtergrond (dokter) Olav van Balen, onze secretaris.

Nou vooruit, omdat het moet . . . . . Harry Slaghekke (Wijnkoperij en restaurant de Prinsen te Zenderen) gaat schoorvoetend akkoord met het maken van een foto. Harry bedankt en proficiat! (rechts op de foto bestuurslid Mark Ent)

Kijk, hier is het allemaal om te doen! Blije, gezonde baby's.