Kiwanis Nederland doneert miljoen (!) Euro aan het Unicef project Stop Tetanus

Monique van de Ven, ambassadrice van Unicef, nam op 17 september tijden het grote Kiwanis congres een cheque van maar liefst een miljoen Euro in ontvangst. Een en ander vond plaats onder luid tromgeroffel en in het bijzijn van twee legionairs in Archeon Alphen a/d Rijn. Ook Alphen's burgemeester Liesbeth Spies was van de partij. Het enorme geldbedrag is het resultaat van 5 jaren geld inzamelen en acties op touw zetten. Alle Kiwanis Clubs in Nederland namen deel aan het Stop Tetanus project. In dat licht bezien is de bijdrage van Kiwanis Club Almelo (bijna Euro 20.500,-) een prestatie van formaat! Hulde aan Jan Spil en Harry Slaghekke - zie bovenliggende nieuwsbericht.

Met de bijdrage van een miljoen Euro kunnen ruim 757.000 moeders en hun ongeboren kind gevaccineerd worden tegen deze afschuwelijke ziekte!
Kijk, daarom zijn wij allen zo trots op ons lidmaatschap van Kiwanis Club; we doen er toe.