Spontane donatie 5.000,- euro voor kinderafdeling Ziekenhuisgroep Twente

Tijdens het nieuwjaar galafeest in restaurant Ledeboer doneerden de leden van Kiwanis Club Almelo zaterdagavond 12 januari spontaan een bedrag van € 5.000,-. Vervolgens werd ter plekke dit geldbedrag overhandigd aan drs. Renske Rijlaarsdam, kinderarts Ziekenhuis Groep Twente.

Met deze donatie gaat het ZGT zogenaamde Kiwanispoppen aanschaffen welke door de ziekenhuisstaf aan zieke kinderen gegeven wordt tijdens de voorbereiding op de behandeling die deze kinderen moeten ondergaan. De pop wordt gebruikt om een kind uit te leggen wat er met hem/haar gaat gebeuren. De behandeling kan via de pop gemakkelijker uitgelegd worden. Ervaring leert dat de pop het kind ondersteunt in zijn of haar verhalen naar de buitenwereld, ook na de ziekenhuisperiode. Door de pop als metafoor te gebruiken vertellen kinderen makkelijker hun verhaal en de pop geeft troost in moeilijke tijden.

Kijk voor meer informatie op de website www.kiwanispop.nl

Renske Rijlaarsdam, kinderarts ZGT