Bedrijfsbezoek Aeronamic Almelo

Op 27 maart brachten we een razend interessant bezoek aan Aeronamic, een iconisch hi-tec bedrijf, gevestigd in Almelo. Feitelijk is dit bedrijf een spin-off van Uraniumverrijker Urenco. Door de enorme kennis van ultracentrifugetechniek heeft dit mondiaal toonaangevende bedrijf zich toegelegd op het ontwerpen en vervaardigen van componenten voor de luchtvaartindustrie en levert men bijvoorbeeld onderdelen voor Lockheed Martin, de F 35 (Joint Strike Fighter), Boeing etc. We waren enorm onder de indruk van deze maakindustrie. De veiligheidsprotocollen waren van het hoogste niveau, vandaar dat we hier geen foto's tonen. Na afloop werden de ruim 30 Kiwanis Club Almelo leden verrast door een exquise diner, bereid door Erik Bosch in de gastrobar van Restaurant de Prinsen in Zenderen. Een zeer geslaagde avond, dat was het. Hier zal nog lang over nagepraat worden.
Voor informatie: www.aeronamic.com