Jos Stuyver - founder van Kiwanis Club Almelo

/imagecache/lg/uploads/2020/07/jos-stuyver.jpg

Dit is Jos Stuyver, oprichter (founder) van Kiwanis Club Almelo, erelid en gerespecteerd senator. Dankzij Jos' initiatief en inzet bestaat Kiwanis Club Almelo dit jaar 30 jaar!

In september 1987 nam Jos Stuyver het initiatief om tezamen met Fons Hertog en Toon Fikken in Almelo een Kiwanis Club op te richten. Hiervoor kreeg men medewerking van Kiwanis Club Enschede-Twente, de feitelijke 'moederclub' van onze huidige club. De eerste oprichtingsvergadering, waarbij ook drie leden van Kiwanis Club Enschede aanwezig waren, vond plaats in huize Fikken aan Kanaal NZ te Almelo. De periode van oprichting tot charter heeft 5 jaren in beslag genomen. In 1992 was Kiwanis Club Almelo een feit! Het groots opgezette charterfeest vond vervolgens plaats in het Theater Hotel Almelo, alwaar president Ruud Werner en ceremoniemeester Stuyver ter plekke een cheque van f 10.000,- (gulden) overhandigden aan de Hartstichting.
Bedankt voor alles Jos! Je bent terecht ons ERELID !!

/imagecache/lg/uploads/2020/07/charter-fotos-1992-1.jpg