Donatie 1.500,- euro voor Destiny Center in Klang, Maleisie

Op vrijdag 24 maart 2017 heeft Kiwanis Club Almelo, via ons clublid Hans Morsink, een geldbedrag van 1.500,- Euro geschonken aan het Pertuban Pusat Kebajikan Destiny Center, gevestigd in Klang, Maleisie. Hans kwam in zijn hoedanigheid als directeur van Witzand Bouwmaterialen via een van zijn zakenrelaties, een leverancier van hardhout, in contact met Irene Dawson van het door haar opgezette Destiny Center in Klang.

Het Destiny Center (DC) is opgericht voor de opvang van kinderen van alleenstaande moeders welke vluchtten uit omringende landen waar deze moeders tot een etnische minderheid behoren. Deze alleenstaande moeders zijn in principe illegaal, maar worden gedoogd in de Maleisische maatschappij. Ze zijn vaak werkzaam in eenvoudige beroepen in de schoonmaak- en horecabranche. Het DC zorgt voor de opvang van de kinderen terwijl de moeders kunnen werken om zo een schamel loon te verdienen.
De kinderen (nu 33 in getal) zijn allemaal in de leeftijdscategorie 3 - 7 jaar en komen normaal gesproken niet in aanmerking voor een schoolopleiding.
Het Destiny Center zorgt naast opvang voor eten, drinken, hygiëne, schoollessen en lessen in omgangsvormen.
Kiwanis Club Almelo steunt het initiatief van Irene Dawson en Hans Morsink heeft de cheque van € 1.500,- overhandigd.

Kijk voor foto's van de cheque uitreiking en het Destiny Center bij 'Fotoboek'