Kerstbomenactie 2022 levert maar liefst 8.350 euro op voor het Kinderfonds

Kiwanis Club Almelo doneert 8.350 euro  aan het Almelose Kinderfonds
Kerstbomenverkoop overtrof de verwachtingen (persbericht)

De 27 leden van Kiwanis Club Almelo bezorgden zaterdag 3 december 403 Nordmann kerstbomen aan huis of kantoor. Dit leverde een winst op 8.350 euro en dat geldbedrag wordt afgedragen aan het Almelose Kiwanis Kinderfonds.

Goede doelen
Kiwanis Club Almelo heeft het adagium ‘Serving the children of te world’. Om die reden zijn lokale goede doelen, welke zich uitsluitend op kinderen richten, geselecteerd. Zo wordt gedoneerd aan Kleding- en Schoenenbank Ezra, Stichting Toppers op Zondag en Natuurhus Almelo. Ook worden rond de kerstdagen voedselpakketten samengesteld en uitgedeeld aan eenoudergezinnen met jonge kinderen, levend op bijstandsniveau.

Kiwanis is een internationale organisatie van serviceclubs. Een serviceclub, in het algemeen, is een club van mensen die door het opzetten en uitvoeren van activiteiten geld bijeenbrengt (fundraising) en dat bijeengebrachte geld uitgeeft aan goede doelen (fundspending).