Preview nieuwe stadhuis Almelo - 25 maart

Prachtig, niet te filmen, een aanwinst voor de stad, schitterend, wat onwijs duur. De superlatieven waren niet van de lucht tijdens het bezoek aan het nieuwe stadhuis van Almelo. De maar liefst 17 verdiepingen tellende ambtenarenkolos is een lust voor het oog. Vooral de inrichting sprak een ieder aan; design, design en nog eens design. Van balie tot vergadertafel, van bureaulamp tot geknoopt vloerkleed, het is alsof je een luxe glossy woonmagazine openslaat. De totale stichtingskosten zijn dan ook niet voor de poes: maar liefst 65 miljoen euro, inclusief een eenmalige afboeking op een vorig project.
Ons clublid Willem Loupatty, PvdA-er in hart en nieren, leidde ons rond, vergezeld door Henk Nij Bijvank, projectleider van dit immense bouwwerk. En . . . . . we hadden een primeur, want daags erna trokken de ambtenaren pas in het pand. Kortom, Kiwanis Club Almelo had de preview! Naderhand sloten we de indrukwekkende rondleiding af met een borrel + diner in het aanpalende restaurant Kreta. Na het diner konden we onze gast van de avond, D66 wethouder Claudio Bruggink, het hemd van het lijf vragen inzake 'Masterplan Almelo', het zeer ambitieuze Almelose toekomstplan waarbij het water tot in de stad reikt. Het werd een levendige, maar bovenal informatieve discussie.
Bedankt Willem, je had het top georganiseerd. Fotoreportage treft u aan bij Fotoboek - de foto's zijn van de hand van Rieks Moller.

Special guest: wethouder Claudio Bruggink (D66)