Kerstbomen verkopen en organiseren van het Walking Dinner.

Onze primaire doelstelling

Kiwanis Club Almelo maakt deel uit van een internationale organisatie van serviceclubs. Een serviceclub, in het algemeen, is een club van mensen die door het opzetten en uitvoeren van activiteiten geld bijeenbrengt (fundraising) en dat bijeengebrachte geld uitgeeft aan goede doelen (fundspending).

Wij verkopen per jaar vele honderden Nordmann kerstbomen en organiseren jaarlijks het zeer succesvolle Almelose Walking Dinner.

Jaarlijks genereren wij ruim 23.000 euro met beide projecten. En dit grote geldbedrag gaat naar goede doelen! Er blijft geen cent aan de strijkstok hangen.

/imagecache/lg/uploads/2020/07/coen9093.JPG
Het Walking Dinner - elk jaar op de tweede woensdag in september!

Jaarlijks verkopen wij aan de deelnemende gasten rond de 350 entreetickets voor het Almelose Walking Dinner. Zo'n ticket geeft recht op een culinair 5-gangen menu inclusief bijpassend wijnarrangement, bier of frisdrank. Al wandelend doet men op deze avond vijf restaurants aan, allen gelegen in het stadscentrum en rondom het Prinses Amaliaplein. Na afloop is er nog een afterparty met dj in Grand Café Het Hookhoes. Door de enthousiaste opstelling (lees: scherpe menuprijs) van de restaurants en met dank aan de sponsoren, genereren wij hiermee jaarlijks een geldbedrag van 10.000 à 12.000 euro. Vervolgens schenken wij dit geldbedrag aan goede doelen - doelen welke om kinderen draaien en bij voorkeur lokale (Twentse) doelen. Dan is het duidelijk en zichtbaar waar ons geld blijft.
Kijk voor foto's van diverse Walking Dinner edities bij 'Fotogalerij'

/imagecache/lg/uploads/2020/07/culinaire-wandelingen-den-haag-met-gids.jpg

Kerstbomen project - opbrengst altijd ruim 10.000 euro!

Jaarlijks verkopen wij direct na Sinterklaas zo'n 350 versgezaagde Nordmann kerstbomen à 35,00 euro per stuk. De bomen worden aan huis of kantoor afgeleverd en deze service wordt zeer op prijs gesteld. Het bezorggebied beslaat geheel Twente en de kerstboom (bomen) kan geleverd worden met een officiële factuur 'donatie', onze club kent immers een ANBI status. (Algemen Nut Beogende Instelling, dus fiscaal aftrekbaar).

Bestellen?

Wilt u ook zo'n verse Nordmann kerstboom (hoogte 1,50 - 2,70 m.) bestellen en laten bezorgen? Bestellen kan vanaf half november en via e-mail kerstbomen@kiwanis.nl

De verse Nordmann kerstbomen komen van een kwekerij uit Itterbeck - Duitsland.

/imagecache/lg/uploads/2020/07/kerstbomen-tubantia-2019.jpg

/imagecache/lg/uploads/2020/07/kerstboom-kopen-wijchen.jpg